Претражи овај блог

четвртак, 17. јул 2014.

Svet u nastajanju

Da parafrizaram nekog lika koji se odazivao na prezime Tolkin, "Pre nego što počneš da pišeš bilo šta - treba ti mapa."

Čini mi se da sam spominjao da je jedna od mojih gikovskih akreditacija i to što sam već bezmalo dve decenije težak ovisnik o Role Playing Games - i to tabletop varijanti. Za neupućene, RPG je vid društvenih igara koji je evoluirao iz strateško-taktičkih društvenih igara, a svodi se to da igrači tumače uloge koje su najčešće sami sebi zadali i rešavaju različite probleme koje im zadaje pripovedač, odnosno Game Master. 

Najstarija igra ove vrste je Dungeons & Dragons i ove godine, februara meseca, napunila je 40 godina. 

Sada se neću baviti začaranim krugom nastanka D&D-a iz epske fantastike i mača i magije, pa povratne sprege na te žanrove i uticaj na razvoj računarskih igara - pa preko njih nesumnjivo i na savremenu elektroniku široke potrošnje. Zadržaću se na tome da sam D&D počeo da igram 1995. godine (premda sam prve RPG-ove sam pravio i vodio još krajem osamdesetih) i da je u međuvremenu prošlo veoma malo dana a da se nisam bar neko vreme bavio u glavi svojim najdražim hobijem.

Jedan od pokazatelja da je nekoga ugrizla guja masterisanja svakako je goruća potreba da se ispriča - ne priča, nužno, već pre bi se moglo reći - da se ispripoveda svet. Svako od nas GMazova ima perverznu potrebu za pripovedanjem istorija i zemljopisa naših izmišljenih svetova. 

U suštini, svi mi pišemo svoje "Silmarilione", a vrlo malo nas ikada napiše svog "Gospodara prstenova". Oni kojima to pođe za rukom postanu pisci. Oni koje to ne zanima ostanu GMazovi.

I to je sasvim OK.

Moj svet nastao je stihijski, kako to već obično biva, iste godine kada sam počeo da igram. Razvijao se i sazrevao sa mojim umećem vođenja igre i pripovedanja. Vremenom su se otkrivale nove regije, nove religije, nove rase i narodi. U neku ruku, svet je rastao u skladu sa potrebama mojih igara i mojih igrača, bez preke potrebe da bude kodifikovan i ukroćen. 

Tako je bilo nekada.

Ove godine Dungeons & Dragons slave 40 godina od rođenja, izlazi Peta edicija pravila, sve vrvi od raznoraznih reinkarnacija D&D-a, a iskusni GMazovi odavno imaju podeblje sveske ispunjene kućnim pravilima primenljivim samo za njihove igre. Zamislite to kao modove u "Skajrimu", recimo.

Tako je i sa mnom. Samo što sam ja rešio da to obeležim kodifikovanjem mojih pravila i novim početkom za moj napaćeni svet, koji je preživeo ratove i razaranja, smrti bitnih i nebitnih likova, genocide i deicide. 

Moja pravila su negde u v. 1.2.0 stadijumu, a karta je u začetku.

U nizu unosa koje ću tokom ove godine postavljati na blog pokazivaću vam delove svog sveta - i kartu glavnog kontinenta, kako lagano nastaje.

Ako vas ne bude mrzelo, ostanite uz mene.

Biće zabavno.

Нема коментара:

Постави коментар