Претражи овај блог

понедељак, 16. април 2012.

Igra prestola - Epizode 2 i 3

by High Duke

Ove dve epizode se prilično drže knjige i ne mogu reći da sam se mnogo nervirao gledajući ih.
Sprovešću na grupi anketu na facebooku anketu da vidim kakav odnos oni koji su čitali sve imaju prema seriji, budući da nalazim da mi je često epizoda dosadnjikava. Jeste radnja sporija dok se stvari zahuhtavaju, ali mi je strahovito žao što one sitne detalje i razmišljanja koja sve čine zabavnim čak i kada se ništa ne događa u seriji jednostavno ne možemo da imamo. Takođe se pitam na šta li će sve ovo da liči kada bude bilo još više likova ako stignu ikada do četvrte i pete knjige.

No kada smo već kod toga, serija je stigla do treće sezone, ali se još ne zna zapravo na šta će to da liči. Biće deset epizoda, to je sigurno no još uvek nema nikakve zvanične potvrde da će to biti samo deo treće knjige. Mnogi se pribojavaju da će skoro sve biti nabudženo u tih deset epizoda.





Elem da se vratimo na same epizode. Jara/Aša mi je bila mnogo bolja dok smo samo videli slike glumice, ali stav joj je prigodan, dok mislim da je promašaj što su Bejlonu dali da nosi haljine, ne izgleda kao surovi pirat nego kao matora usedelica. Brijena mi je za sada prilično dobra, deluje nezgrapno i smotano za ženu i jedva čekam da vidim kako će kasnije sve to da izgleda kada bude imala malo više fejstajma. Mardžeri je umesto smerne device ovde neskriveno najveća visokorođena drolja za koju odmah saznajemo da je samo zvanično devica, a kako i ne bi bila kada ima dekoltee do ispod pupka. No scena koja me je u trećoj epizodi uzdrmala je neuspešan seks između Renlija i nje, kada imamo predloge: „Ajd ti mene zguza pa se pretvaraj da sam moj brat“ i „ajde u trojku da bi ti moj brat pomogao da se uspališ“. Što vole da ubace koliko su provokativni i kao smeli, sve bez razloga. Pojavile su se šale na internetu kao recimo meme sa Frajem:



Eksplicitnost i potreba da se sve nacrta mi ide na živce, a u poslednje vreme je sve zastupljenija. Slično je bilo i u BBCijevom Šerloku gde ništa ne može da bude ostavljeno otvoreno za tumačenja, nego se sili konkretno rešenje i objašnjenje. Tako imamo i veoma otvorenu scenu seksa Melisandre i Stanisa, a sve iz potpuno pogrešnih razloga (Melisandra Stanisu obećava sinove ako je opali) i to na sred stola u obliku mape Vesterosa što verujem da su mislili da je sjajan simboličan momenat.

Kad smo već kod Stanisa, siguran sam sada da ga tvorci serije nimalo ne simpatišu, budući da je potpuni promašaj. Izgleda kao izmanipulisana budala koja pola vremena ne zna šta radi, a karakter Davosa je takođe omašen. Znam da se ponavljam, ali Davos bi bio bolji Stanis.

Imamo pomalo simplifikacija u priči u Arijinom delu, gde ih Amori Lorč (bio sam uveren da će da ga preskoče i stave Planinu da obavlja posao za obojicu), odmah sve pohvata i tera u Harenhal. Isto tako Šae nije skrivena po bogatim vilama, no iz palate se ne mrda, od Tirionovih odaja odmah skače u ulogu Sansine služavke.




Mnogima je zasmetao onaj veštački napravljen klifhenger na kraju druge epizode, gde Kraster opauči Džona nakon što dete preda Tuđinu. Meni tu najviše smeta Tuđin, kojeg su morali da ubace čisto da ne zaboravimo da oni postoje.

Da ne bih za sada ove spore epizode previše hejtovao, pozivam vas na večerašnju tribinu u Lazaru Komarčiću na kojoj ćemo da diskutujemo i o petoj knjizi i o seriji. Kao i uvek, mesto je prvi sprat Doma omladine, kod American Cornera, a vreme je sedam časova.

Za kraj, trejler za sledeću epizodu.

2 коментара:

  1. Ne znamo šta će sadržati treća sezona samo ako verujemo da je Marin neobavešten/slagao kada je napisao: "This one will cover (roughly) the first half or thereabouts of A STORM OF SWORDS, the third novel in the series" na svom blogu: http://grrm.livejournal.com/276653.html... Sem ako nema nekih novijih informacija, naravno.

    ОдговориИзбриши
  2. Ubedljivo najbolja scena trece epizode mi je Tirionovo bacanje mamca o tome gde ce zavrsiti Mirsela.

    ОдговориИзбриши